Monday 7 December 2009

Zeemonster

Vorige donderdag heb ik nog eens gedacht aan mijn piratenverhaal. Ik heb nog niet echt een tekening voor dit verhaal. Het enige dat ik al heb is een losse verhaallijn in mijn hoofd en nog losser op de computer. Maar na veel andere dingen (een zoektocht naar tekenstijl) rakkelde ik het weer eens op en zag dat er een zeemonster nodig was.
Helemaal vol van de nieuwe tekenstijl begon ik te krabbelen. Eerst een korte schets dan nog eens schetsen en daar verder op experimenteren. De tekening stond erop met een viltstift. de lijnen gingen van dik naar dun. Er stond er een kopje oude koffie voor mij. Ik had geen penseel bij maar gelukkig zat er een lepeltje in de koffie. plons plets op mijn blad. De koffie gleed makkelijk over mijn blad. De inkt van de viltstift liep uit maar het gaf een leuk wolkerig resultaat. de groene kleurtjes kwamen boven en de tentakels werden streperig groen. Met tipp-ex de baard; Nu eraf blijven, inscannen en verder werken op de computer. Een lichaamskleurtje voor mijn zeemonster. En het water een textuurtje geven.
Een snelle schets is dit. maar wel leuk!

No comments:

Post a Comment