Thursday 28 June 2012

Work in progress June

Eerst en vooral, Proficiat voor mij!! Ik ben geslaagd. En nu eindelijk naar mijn laatste jaar. Dus dat wil ook zeggen dat ik de komende maanden wat "vakantie" heb. Wat dus eigenlijk alleen wil zeggen dat ik niet naar school moet. Er wacht nog genoeg werk op mij, ik moet nog steeds huur betalen he. Maar naast mijn saai overdagwerk zijn er wat werkjes die al even op mij liggen te wachten maar die ik niet kon beginnen door schoolwerk. Dus! die zijn nu aan de beurt. 
Bijvoorbeeld het logo dat ik maak voor de Vrijzinnige van Zottegem. Ik ben al een tijdje met een idee aan het spelen maar nu kan ik eindelijk dat idee uitwerken en zien als het ook echt werkt. Hier is mijn ondertussen werk in uitvoering.

First of all, Congrats to me!!! I finished my schoolyear. I passed!! Up to my (finally) final year. So that means that i have a couple of months "vacation" which only means i don't have to go to school. Off course there will be a lot of work waiting for me, I still need to pay rent and so on. But next to my boring day job there are also some works that have been on a hold because of schoolwork and which I can start now. 
For example making a logo for "De vrijzinnig van Zottegem" I don't know the exact translation but i think it is the freethinking youth of Zottegem". And I am playing with an idea for this a while now. Now I can finally try and work with that idea. Here is my work in progress.





Nadat ik het logo op papier had moest ik de kleuren gaan zoeken (niet mijn sterkste kant)
After I had the shape of the logo I had to search for some colours (that is not my strong suit)



Na het zoeken en kijken ben ik bij deze gestopt. Toch voor nu... Laat maar weten wat je denkt.
After looking and searching I am pleased with these, for now... Let me know what you think.




Nu moet ik aan de letters enzo verder gaan werken. Alleen vraag ik me af, hoe kan ik meer kleur in dit ontwerp krijgen? 

Now i need to work on the letters but still i am asking myself, how can I get some more colour in this design?


***


Een  ander werkje waar ik eindelijk eindelijk eindelijk aan kan beginnen en waar ik echt voor aan het popelen was, is een schilderij van een 1m20 op 1m60 voor een kennis. Er komt een schaap op. Maar buiten die twee dingen, de maat en het onderwerp is het helemaal aan mij. Zalig! En ik heb het idee dat ik wil werken in de stijl zoals ik deze Hello Kitty heb geschilderd, maar misschien wel met minder heftige kleuren, of misschien juist niet, we zullen zien.


An other little work that I can finally start is a painting of 1m20 on 1m60. There has to be a sheep on it. But only those two little things, the size and the subject are certain, all the rest is up to me. Great!! And my idea is to paint the sheep like I did this Hello Kitty. But maybe with softer colours (or maybe not!) we will see. 


De klant/kennis vond dit een heel tof schilderij dus het mag wel wat gesmodderd zijn, hetgeen ik het liefste doe.
The client/friend thought this was a very nice painting, so it can be a little smeared. The thing I love to do most!



Ik heb ondertussen al wat inspiratie opgezocht over composities en manieren om schapen af te beelden. En meer en meer begint er zich een beeld te vormen van wat ik precies op dat doek ga plaatsen. dan komt het er gewoon op neer om goed te smodderen en te schilderen :D Hier zijn wat cutiepies om dit bericht te sluiten.

I already searched for some compositions and ways to draw sheep. And more and more there is coming an image in my head from what i want to do. Then all I need to do is paint the sheep. :D I can't wait! Here are some cutiepies to close this blogpost.



 




No comments:

Post a Comment