Wednesday 19 June 2013

Tentoongesteld.

De deadline is gehaald. Alles is af en klaar voor morgen. Mijn doos heb ik niet meer gemaakt, maar is eigenlijk niet meer nodig als ik alles zo bij elkaar zie liggen. Toch heerlijk om alles zo tentoongesteld te zien staan. Nu nog de jury morgen en dan zijn we er vanaf. Dan wordt het bang, bang, bang en bang afwachten op het resultaat. Morgen zal ik meteen een eerste indruk van de jury laten weten. Eerst staat er me nu nog een presentatie voor te bereiden zodat ik tenminste weet wat ik ga zeggen. 







Voor wie het allemaal in het echt wil zien, hier is een uitnodiging voor de eindejaarstentoonstelling.




 Als je het lokaal rond keek was mijn hoekje wel het meest kleurrijke, best leuk. Ik werd er meteen vrolijk van tussen de andere meer donkere werken. Zeker niet dat ze slecht zijn, gewoon een andere doelgroep voor ogen :) Om je een idee te geven, hier zijn wat sfeerbeelden van de medestudenten. Ik hoop stiekem nog dat ze zelf nog foto's online zetten want dan ga ik wat lenen en hierbij zetten. ik liep er maar dom rond met mijn handcamera tegenover hun met professionele toestellen.

Nele haar voorstel voor een animatiefilm. Ze heeft echt leuke tekeningen. Er zit heel veel swung in haar figuurtjes die soms van elastiek lijken te zijn wat het ongelooflijk grappig maakt. Ze is dan ook enorm hard vooruit gegaan in de afgelopen 2 jaar. 




Dit is de tafel van Pheadra. Een natuurtalent is ze. Alleen vermoed ik dat ze het nog niet zo goed weet. Ze is tijdens de werkperiode een week doodziek geweest en toch heeft ze weer een fantastisch eindresultaat klaar liggen puur op karakter. Ze maakte een voorstelling voor een nieuwe comic die gebaseerd is op Griekse mythologie. Mag ze van mij zeker mee verder doen.



Anke heeft ook weer een geweldig mooi afgewerkt werk klaarliggen. Ze is een klassedame en dat zie je ook in haar werk. Ze koos ervoor om een werk te maken rond een architectuurstijl in Brussel (ik ga niet zeggen welke want ben het vergeten) art... nog iets. één van de twee.
Als je haar boekje opendoet sta je even vol van verbazing. Ze heeft mooie illustraties van gebouwen, dan een doorsnede van dat gebouw. En op die eerste pagina al de raampjes uitgesneden. Fantastisch priegelwerk dat de moeite was om te maken. Chapeau Anke.


Vincent maakte een game. Helemaal zijn ding. Past in zijn karakter en stijl van tekenen. En zoals altijd valt er niet veel aan te merken op zijn werk. Hij is net zoals Phaedra een natuurtalent. Zonder problemen zet hij figuurtjes op papier die je meteen boeien. En dat in zo een ongedwongen sfeertje.
Ik vond vooral zijn kleurenschema mooi gekozen. En stond ook te kijken van hoeveel hij wel niet op papier gezet had.





 Dan is er nog Siggy. de zotte doos van de groep. En dat zie je ook aan haar eindwerk. Ze maakte een pakket voor kinderen voor als er aliens de aarde zouden binnenvallen. Daar bedacht ze een verhaal bij. Het is een overlevingspakket geworden zo zot als haar gedachten. Toen ik haar presentatietafel zag miste ik de speelsheid die ik de afgelopen 7 weken gezien had in haar werk. plots was dat allemaal wat verdwenen. Raar. Maar Siggy kennende, ze krijgt het verkocht en sleept iedereen mee in haar verhaal. Daarnaast, de tekeningen die er zijn, zijn goed, dus waarom niet?



En de heren zaten en keken ernaar. Af en toe liepen ze wat rond en kon je al een heeeeel klein beetje van hun gezicht aflezen. Bij mij zag ik even een "onder de indruk"blik. Zij zijn dus 2/4de van de jury, andere juryleden zullen zijn: 
Sam De Buysscher (www.toyfactory.be)
Tim Van Den Broeck (www.timvandenbroeck.com) 


Maar goed, nu dus die presentatie oefenen en voorbereiden, want als ik nog maar aan morgen denk krijg ik het zenuwachtig benauwd. Iets waar ik de laatste jaren meer en meer last van krijg. Vroeger was het niet te bespeuren. Maar die 8 jaar voordracht doen niets meer en ik kan mijn ademhaling niet eens meer onder controle houden als ik mijn verhaal doe. Heel vervelend want in mijn hoofd ben ik niet zenuwachtig.

Dus, morgen om 9.30 is het zo ver. Dan sta ik voor de 4 heren mijn verhaal te doen en mijn kinderboek te verdedigen. de laatste  keer, en ook.... de laatste kans op een diploma.... fingers crossed, tumbs up!!

No comments:

Post a Comment