Thursday 8 November 2012

The straycatgame

Voor school hebben we de nieuwe opdracht gekregen.
Rato vzw is een kinderbordspel aan het maken dat wij  mogen illustreren. Dus het is een echte opdracht binnen de schoolomgeving. Het gaat over zwerfkatten verzamelen en ze chippen dus een soort van opvoedingsspel.

Deze maandag moeten we onze pitch geven aan de mensen van Rato. Dan zal er 1 van de studenten gekozen worden om het spel ook in het echt te illustreren. Dus eigenlijk zijn nu mijn 7 medestudenten directe concurrenten. 

Maandag is niet ver weg meer. Maar het lijkt erop dat ik vast zit. Ik had al redelijk wat getekend maar ik krijg alleen maar gezichten op papier die ik zo beu ben gezien. Ik zit vast in mijn eigen stijl, raar want ik wist niet dat ik er eentje had. 


For school we have the new assignment.
Rato vzw is making a children’s board game and we students have the chance to illustrate it. So it is real but still within the schoolenviorment. It is all about straycats and collecting them to chip them. So it is an awareness game.

This monday we need to show what we all have to the people of Rato. And then 1 of the students will be picked to illustrate the game for real. So my 7 classmates are for now direct competitors.

Monday isn’t far away anymore and it seems that i am stuck. I have drawn and searched but i always come up with faces that i don’t like to look at. I am stuck in my own style. Strange because I didn’t know i had one.




 
Het idee dat ik heb voor het spel is er een oervlaams spel van te maken met een duivenmelker als slechterik en twee dorpskinderen die de zwerfkatten gaan helpen.
The idea that i have for the game is to make it very Flemisch. The bad guy is a pigeon-fancier and the good guys are two kids from the village who will help the straycats.
 


En de studies van katten
And the studies of cats





Ik ben wat beginnen zoeken hoe ik heel dit spel ging inkleuren zonder de klassieke inkt-kleur methode te gebruiken omdat dat vaak zoveel tijd in belsag neemt. Uiteindelijk ga ik gewoon met potloodschetsen gebruiken en die digitaal kleuren. Geeft een extra gevoel aan de tekening. Best wel leuk.

I was searching for a new way to colour this game. One without using the ink-colour methode because inkting a drawing can take so much time. And now i found this. I will skip the ink part and just colour in my pencilsketches. It also gives a more alive image. Pretty fun to do.







No comments:

Post a Comment