Sunday 6 October 2013

The Big Draw


Een weekend vol tekenplezier. Hier en daar kwam het op het ook in de media. Het evenement was een gigantisch succes en leefde zeker in mij en vele andere mensen. Maar een weekendje tekenen kan ook vermoeiend zijn. Het laatste evenement (de pictionary) heb ik niet meer gedaan omdat ik uitgeput in bed lag te slapen. (aia ai :p )

De Portrettenfabriek
Maar het begon maandag al voor mij. Met een eerste sessie in de portrettenfabriek. En ik moet zeggen, dat was leuk! Echt mijn ding.  Ook zaterdag en zondag mocht ik in de portrettenfabriek één van de tekenaars zijn.

De bedoeling was bassicly dat we met 2 tekende voor een minuut of 2 en dan de tekening uitwisselde om op elkaars tekening verder te werken. Heel af en toe werd er vanaf gestapt. Wat het voor mij inzat is dat ik een nieuwe tekenstijl leerde kennen, namelijk die van mijn medetekenaars.

Het waren trouwens Heike en Shurleey, heel toevallig twee halfzussen van elkaar.

Hier wat impressies.

















Een hele hoop portretten
In heel die tekenweekend werden er verschillende keren portretten getekend, ook wel omdat ik naar de Blind draw date ben gegaan. Vaak stond ik model stonden zij model. Heel leuk om nu een reeks portretten van mij langs elkaar te leggen in verschillende stijlen. 




Door een jongen van 12 jaar 

 Door Ann-Sophie

Door Julie

Door een leuke archtecturale illustrator Veerle 

Door mijn goede vriendin Mary-ann

Door Heike en Jana (Een toeschouwer die ook even mee wou tekenen in de portrettenfabriek)

Maar ook tijdens de blind draw date tekende ik mensen. Hier een portret van Mary-Ann. De laatste dagen heb ik echt sprongen vooruit gemaakt in mijn zelfzekerheid over portretten tekenen. En daar ben ik reuzeblij mee. 

De Stoel
Wat ik ook mocht doen dit weekend is één van de illustrators zijn die in de stoel mocht zitten op één van de twee infopunten. Ik amuseerde me in het SMAK met snelschetsen van voorbijgangers. Mensen die even stilstonden om een portret te kunnen opstrijken, mensen die van niets afwisten. En van snelschetsen gesproken, het duurde soms maar 1 minuut om een persoon op papier te krijgen. Ook hier ben ik weer massa's vooruit gegaan in techniek en vooral zelfzekerheid. 




Maar Gent leefde dus, naast de Big Window walk waren er nog veel andere zichtbare leuke activiteiten.












No comments:

Post a Comment