Saturday 13 October 2012

Logo for nurses@home


In de week kreeg ik een telefoontje van een kennis. Ze vroeg als ik heel snel een logo kon maken voor haar zus die met thuisverpleging ging beginnen. Ik had wel zin in een opdracht en de bijhorende beloningen, Er moest geen idee meer verzonnen worden want het concept hadden ze zelf al bedacht. Het moesten twee verpleegster zijn rug aan rug, de ene met een spuit in haar handen de andere met een huisje. De rest werd allemaal opengelaten. 

This week an old friend called me with the question if i could make a logo (in highspeed) for her sister who was going to start with home nursing. Next to all of that schoolwork i had some room to make a logo. I didn't need to make up an concept because they already did that. The logo needed to be two nurses back to back, the one with a big injectionneedle and the other with a small house in her hands. All of the rest was for me to make up.


Dus begon het schetsen en zoeken totdat er die klik kwam met een schets die ik verder kon uitwerken.
So i started sketching and searching until there was a connection with a sketch that i could make to a nice design.


eerst zonder gezicht, dan met. en tot mijn verrassing was het met gezicht nog niet zo slecht.
First without faces than with them. And to my suprise it wasn't that bad.



En na drie dagen was het logo er. Ik had een beetje problemen met het vinden van de juiste kleuren. Maar na wat kleurstudies waren er een paar overgebleven waaruit ze zelf konden kiezen. Ze kozen voor het blauw gele logo, een goede keuze volgens mij omdat het wel wat linkt naar het wit-gele kruis.

And about three days later i had the logo. I had a little trouble finding the right colours. But after some colourstudies i made some for them to choose from. they choose for the yellow bleu one. A nice choice i think because it is also a little bit linked to the yellow cross. an organisation for homenursing here in Belgium.


Een tijdje later waren mijn mama en zus aan het rondrijden en ze zagen dit. Tof... maar!!! ze hebben het helemaal uit elkaar gehaald!!!
I time later my mother and sister were driving around and saw this. Nice yes... but!!! they took it all apart :s





No comments:

Post a Comment