Tuesday 14 May 2013

het grote eindwerk.

Een dagje later dan beloofd, puur uit vergetelheid. Maar er is weer een week werken achter de rug. Met resultaat dat ik hier weer kan laten zien.

Mijn personages staan vormelijk helemaal op punt. De namen en karakters staan vast. Laat ik je even voorstellen aan:


Het hoofdpersonage Joppe de Panda
 

Aagje de papegaai, ze is een beetje een meelopertje 

 Dan is er Bram het egeltje, hij is de boekenwurm

Eva de vis, ze is heeft een beetje een probleem met kwaad worden. Ze is heel verdedigend. (deze tekening is wel niet geweldig goed, ze zou iets compacter en rond moeten zijn)


 Loes de Kat, ze is het bazige type van de hoop.
Ze heeft een bijrolletje in dit verhaal
(ook van Loes heb ik  al een betere tekening te zien in de vorige post)
 Sara het konijn, een beetje een betwetertje.

 Ali de krokodil, hij is de sportieve/actieve van de hoop
Ook hij heeft een bijrolletje in het verhaal

 Simon de leeuw is een skater en van het type van je m'en fous

Leon is de creatieve Kameleon

En ons molletje heet Lucas. Hij is een onzeker en bang type

Maarten is een coole hond. 


Emma is ons liefelijk en schattig jongste van de hoop muisje
 Raf is de stille slungel van de groep als giraf zijnde

En Ruth de aap is een zotte trien.


Victor kan gitaar spelen en is een echte sloddervos, kan ook niet anders als een varkentje.

En als laatste is er Liesje de zebra nog bijgekomen. Zij is een heel dromerig type.



Nu staat kleur dus op het programma. iets waar ik gene krak in ben. Het is een delicaat element dat de personages sterker kan maken of helemaal kan afbreken. Het staat al vast dat de personages zullen opgebouwd worden met gekleurd pastelpotlood waar dan over geschilderd zal worden. De kleurlijn staat al vast en ben ik redelijk zeker van.

Maar het kleuren schema van de beestjes heeft wat langer geduurd. Uiteindelijk ga ik denk ik kiezen voor een heel zomers zonnig kleuren palet. Geel, oranje en groen zijn de voornaamste kleuren. Roos en paars vallen er helemaal buiten. Blauw kan als accent gebruikt worden. Ik ben bij dit palet gekomen via een illustratie die ik had gevonden online en daar spraken de kleuren mij wel aan. Ze waren mooi in balans met elkaar. Hetgeen waar ik ook naar ga streven.

 Maar computer is 1 ding. Ik ga het manueel doen. Alle kleurtjes verf werden dus al eens op papier gezet en uit geselecteerd. Ook welke zeker niet gebruikt gaan worden. Zoals het magenta en ultramarijnblauw, veel te fel voor wat ik op het oog heb.

En dan moet dringend heel dringend het patroon afgewerkt worden zodat het stof kan besteld worden waar het rugzakje van gemaakt zal worden. Dus dat is het nu volgende deel dat op het programma staat. En ik amuseer me er best mee.



En gisteren is ook met hulp van de docent heel het storyboard/spreads in elkaar gevallen. Het was even puzzelen maar nu heb ik een perfect zicht op mijn verhaal en kan er stilletjes aan de tekst en tekeningen bij beginnen groeien.


En al een sneakpeak hoe Joppe in de eerste tekening er ongeveer zal uitzien.

Naar volgende week toe zal ik dus zeker mijn personages gekleurd moeten hebben en de stof zal al lang besteld moeten zijn. Tegelijk moet ik over een logoontwerp beginnen denken voor dit project dat trouwens BOOMBOOT gaat noemen. De titel van het kinderboek wordt heel gewoon HET FEEST VAN JOPPE. En dan moet ik eens eindelijk door die teksten gaan worstelen zodat ik een samenstelling heb van teksten voor in mijn folders die ik dan ook kan beginnen vormgeven.

Nog veel te doen dus.

1 comment:

  1. Wauuuw, prachtig! Dat komt allemaal in orde, efkes alles op alles zetten en dan genieten van dat prachtige eindwerk! De giraf, papegaai en kameleon zijn mijn favorieten! Zo schoon! Echt knap dat je dit kan :)

    ReplyDelete