Monday 9 September 2013

Francoise De Donder

Een paar weken geleden was er in de Sint-Niklaaskerk op de korenmarkt een boekenbeurs, dit weekend was het een antiek en kunstmarkt. Daarom hou ik zo van Gent. Je kan wat rondlopen en plots komt er cultuur op je afgestormd. 
Meestal vind ik niet snel iets op een kunst antiek beurs dat me aanspreekt. Niet meteen mijn stijl. Deze keer was ik enorm verbaasd en van mijn sokken geblazen door het werk van Francoise De Donder. Mooie wazige schilderijen van Gent. Soms bijna zelfs abstract. Het had een zeer mooi kleurenschema. Het waren werken die ik meteen zou kunnen ophangen thuis. 


Ik sprak ook even met Francoise zelf. Ze is een kunstenares in een beginnende carrière. Ze begint dit jaar aan haar laatste jaar schilderkunst aan het St-Lucas en dat jaartje kan nog net dat extra pit aan haar werken gaan geven. Ze vertelde me dat ze niet speciaal op deze beurs was om te verkopen, daar was ze nog niet mee bezig. Ze wou het gewoon laten zien. En ben ik blij dat ze dit gedaan heeft.


Dit was toch wel één van mijn favorieten. 







mocht je contact willen opnemen met de kunstenaar van deze schilderijen, laat het me weten want heb haar emailadres.

No comments:

Post a Comment