Friday 28 January 2011

Een zacht roos abstract schilderij

Gisteren had ik de keuze op kot blijven of op stap gaan. En ik had nu eens echt geen zin in die drukte, sigarettenstank en veel te veel geld uitgeven om geen plezier te hebben. Dus heb ik mijn kotgenoten hun eigen plezier laten maken en ben ik op kot gebleven. Alleen kon ik niet niks doen. Ik voelde weer zo een melachonische bui aankomen en moest dus echt iets gaan doen om dat te vergeten. Daarom heb ik mijn verf boven gehaald en het doek dat ik had staan. Op het doek had ik al eens geschilderd. Het was een paars met grijs schilderij, maar heb nooit gevonden dat het goed genoeg was of zelfs af. Nu was het tijd om er op verder te werken. Alleen zou er van dat paars later niets meer te zien zijn. Het werd roos met bruin. Roos had ik niet meteen voorzien. Maar het komt mooi uit.
Op de laag acryl die er al stond liet ik naar bruin gemengde ecoline druipen. Dan werd het spelen met druppels en de inkt laten uitlopen. Dan het doek zo eens houden, dan zo. Er ontstond een lijnenspel. Eentje waar ik op verder kon werken. 
De witte verf veranderde door de inkt na een tijdje in roos en de lijnen drukte door. Het was fijn om het schilderij zo onverwacht te zien veranderen. Alleen het bruin bleef het bruin dat het was. 
Toen ik dacht klaar te zijn wist ik dat ik morgen pas kon zeggen als ik echt klaar was. Wie weet wat de inkt nog voor een effect zou hebben op de verf.



No comments:

Post a Comment