Thursday 15 March 2012

Abstract zelfportret


voor school moest ik een opdracht doen die totaal vrij was. Alleen moesten we een thema kiezen van een lijst. Het theme dat ik koos omdat het wel interessant was, was de binnenkant. En ik had daarnaast het verven terug in mijn vingers zitten. Ik wou echt nog een schilderen. Dus zei ik tegen de leraar dat ik een abstract zelfportret ging maken van mijn binnenkant. Ik weet ondertussen wel hoe ik een abstract schilderij moet maken, alleen was deze veel en veel moeilijker omdat ik er zoveel van mijzelf in moest steken. Ik wou felle kleuren gebruiken maar tegelijk iets warms van het schilderij maken. Ik wou hard zwart gebruiken maar tegelijk zacht wit. En laag na laag van verf en ecoline vond ik uiteindelijk wat het ging worden. 

For school i had to make an assignment that was totally free except for a theme that i needed to choose from a list. I found the theme the inside very interesting. And i really had painting back in my fingers. I really wanted to make a painting again. So i told my teacher I was going to make a selfportrait of my inside. I know how to make those abstract paintings by now. But putting in so much of my own wasn't easy at all. I wanted to use bright colours but also give a warm feeling. I wanted to use the hard black but also the caring and soft withe. And after layer and layer of paint and ecoline I had found it. 

No comments:

Post a Comment