Saturday 9 April 2011

Drawing day, June 4th 2011

4 Juni 2011 is het internationale drawing day. Dit is elk jaar op de eerste zaterdag van Juni. De bedoeling is dat er wereldwijd een miljoen tekeningen worden gemaakt. Om illustrators in de kijker te zetten. Het is al het zoveelste jaar dat ze dat doen, en deze keer zal ikzelf de derde keer op vier jaar tijd meedoen.  

Dit is een tekening die ik de eerste keer heb gemaakt. Het was tijdens de examen en het stelde dus niet veel voor. Ik moest tijdens het leren van mijn examen altijd denken aan ronddraaien op mijn stoel. Vandaar dat ik het getekend had. 

Dit jaar heeft redbubble een wedstrijd uitgeschreven om een logo te hebben voor drawing day. Gewoon wat promotiemateriaal. Je kan er een voucher voor 100 dollar mee winnen. En dat zag ik wel zitten. Dus heb ik er even over nagedacht en beginnen tekenen en tekenen en denken en tekenen. Het eerste resultaat viel wel mee. Maar de datum was er niet zo goed op te lezen. Maar tegelijk kreeg ik al leuke comments, dus dacht ik mijn ontwerp wat te verfijnen. 
En dat is eigenlijk wat ik vandaag heel de dag heb gedaan. Nadenken over wat ik allemaal nog erbij kan tekenen. Er staat zelfs een onderbroek op.



Een grote versie kan je hier vinden. (gewoon op de tekening klikken en wordt nog groter) En het is natuurlijk op een natuurlijk te koop op een t-shirt. 



 Dus! Ik nodig je allen uit om 4 juni je achter de computer te zetten, om digitaal te tekenen, of aan een stukje papier om wat te kribbelen, te schilderen, eender wat. Als je het maar upload op één van de platformen op internet, dit kan zelfs op Facebook. Ik geloof dat het nog nooit is gelukt die 1 miljoen te halen, maar het moet er toch ooit van komen.

No comments:

Post a Comment