Monday 27 May 2013

Het grote eindwerk week .... ben de tel kwijt

Maandag lijkt op woensdag, zondag sta ik voor een gesloten supermarkt deur en zaterdag zit ik op school voor de opendeurdag. Het is verwarrend om zo verdiept te zitten in een eindwerk en voor de rest niets gaande hebt. Maar! je kan het ook zien aan het werk dat verzet wordt. Weer een weekje voorbij en nu staat alles op punt om de finale tekeningen te maken van mijn kinderboekje.

Daarnaast heb ik ook eens met de directeur van similes gebeld. En ik krijg toestemming om hun logo te gebruiken op het kinderboekje. het is vooral naar mijn jury toe een stempel van goedkeuring. Een organisatie die er wel degelijk iets vanaf weet keurt mijn verhaal goed. Naar de toekomst toe kan dit misschien ook iets beloven.  

De tekst staat trouwens min of meer  op punt. Ik zou het nog eens moeten laten nalezen door mensen die wat meer van grammatica en kinderboeken afweten... iemand een voorstel?

Deze morgen ook leuk nieuws ontvangen, eerst door een mailtje van Fedex dan door een facetime belletje van mijn mama. De stof die ik een dikke week geleden had besteld is aangekomen in Maasmechelen. Daar word nu druk geknutseld aan een rugzakje met die stof en ernaast nog een mascotte pandateddybeer. Leuke extraatjes voor mijn eindwerk. 

Maar mijn kinderboek is dus de ster van mijn eindwerk. En zo kwam het ook tijdens de bespreking nog eens naar voor. Ik zal het helemaal af moeten krijgen in de voorziene tijd. Dat zou moeten lukken. Maar tegelijk merk ik ook dat ik er veel meer tijd in wil steken om er echt mijn ding van te maken. Spijtig genoeg is die ruimte er dus niet voor. Misschien na de jury dat ik er nog wat verder mee doe, we zien wel.

Maar wat ik jullie nog te goed heb. de schetsen van de tekeningen. zoals ze er nu voor staan. Maar! deze geven een eerste indruk, er gaat nog (vooral perspectief gewijs) veel aan veranderd worden. Maar nu hebben jullie al een klein idee hoe het er allemaal uit kan gaan zien.








dit is inderdaad niet mijn schets, maar een interpretatie van Mario waar ik ook nog even ben langsgegaan voor wat buitenschoolse raad enzo :) toffe kerel





Natuurlijk heb ik ook al eens geprobeerd eentje in verf te zetten. En dit is het resultaat. Op zich wel tof maar voor mij rammelt het nog. Ik vind er mijn draai nog niet goed in. En dat kwam ook in de bespreking met de docent wat naar voren. Dus, dit is een schetsoefening.


Net zoals deze waar ik andere technieken uitprobeer. Nu komt het erop neer om meteen juist op de eerstvolgende tekening te schilderen want de tijd begint te dringen als ik alles nog af wil krijgen. 


En nog iets heel anders over dit project. Het logo!
Dat is op een avondje in elkaar gestoken, meer tijd kan ik er echt niet in steken. En toch ben ik heel tevreden met het resultaat. Speels en abstract. Voor kinderen en volwassenen. Ik vind hem tof. Ben benieuwd hoe die er geborduurd op het rugzakje gaat uitzien :)


Maar dat is misschien voor volgende week. :D
Ik denk dat ik alles heb gezegd nu. Maar wat naar volgende week toe!

5 tekeningen volledig af geschetst en geschilderd. De gevoelsmeter uitdenken en een infographic van maken om zo voor te stellen op de jury. dus niet uitwerken maar gewoon voorstellen.(tijdbesparing) En eventueel een poging tot folder maken als de teksten bijeen geraapt zijn. Denk dat dat genoeg is hoor :D Tot volgende week!


No comments:

Post a Comment