Thursday 2 May 2013

Uitnodiging voor papa

      

Mijn papa wordt binnekort 60 jaar. het gevolg ervan, er komt een BBQfeest. Eentje waar ik de uitnodiging van mocht/moest maken. Hijzelf had helemaal geen inbreng en zei dat ik mocht doen wat ik wou. Dus dat deed ik dan. Het ging een illustratie met de stijl van de jaren 50 worden. Iets met BBQ en hijzelf natuurlijk. En dat waren al de elementen die ik nodig had. Het was best wel eens leuk om weer eens helemaal iets anders in elkaar te steken. Vooral het inkleuren maakte het plaatje compleet.

My dad will soon turn 60 years. And we will have a BBQParty for him. And i made the invitations for this small familyevent. He didn't said what he wanted and i could do what i wanted. So that is what i did. I used an illustrationstyle from the 50's. It had to be something with my dad and BBQ. Those were the only element i needed. It was fun to make, it was something very diffrent of what i would usally make. The colouring in particular made the image complete. 

Hier is de eerste schets die geinkt is. Na het inscnannen is er nog enorm veel aan veranderd zoals je verder op kan zien. 
This is the first sketch that was inkted. After scanning the image it changed a lot in photoshop. 


Mijn zus liet weten dat hij niet op papa leek. Dus vooral aan zijn gezicht werd er getweakt. De kroon verdween omdat het een beetje over the top was. ook de bril verdween omdat hij alleen maar een leesbril heeft en hij meer leek op zichzelf zonder bril. Al bij al blijft het uiteraard wel een cartoon. 
my sister told me that he didn't looked like our dad. So i started working on his face. Also the crown dissapeared because i thougt it was over the top. The glasses were gone because he only wears glasses if he has to read something. But in the end, it will still stay a cartoon. 

Waar ik vooral veel in gezocht had was de juiste lijnvoering. Waar de zwarte lijn weglaten en het wit/blauw vlak laten overnemen? Ook de zwarte lijn laten verdwijnen in het hemd was een zeer goede keuze. Voor de achtergrond gebruikte ik het krijtpenseel en splatterpenseel in photoshop. Het geeft er net iets meer dat retro gevoel aan. 
I really searched for the right lines in this image. where do i needed to keep the black line and where did i needed to let the white and blue do there work? For the background i used a chalkbrush and a splatterbrush, it gives that extra vintage feel. 

Uiteraard gaat het niet bij deze uitnodiging alleen blijven. Ik vind het zo een tof nieuw iets dat ik op mijn digitaal papier heb gekregen dat ik het ook op redbubble gezet heb. Nu dus ook voor jou available als kaartjes, prints en zelfs op een t-shirt (maar dan zonder kat)
I like it so much i won't only  be used as an invitation and putted on redbubble. Now it is also available as greetingcards, prints or even as a T-shirt (but than it is without the cat.)



No comments:

Post a Comment