Monday 20 May 2013

Het grote eindwerk

De personages stonden op punt, de kleuren waren gekozen. Het was tijd om dringend ze in de verf te zetten om ze daarna als patroon te kunnen maken zodat de stof besteld kon worden.

Dus begon ik met schilderen en zoeken. Hier een veegje daar een veegje. Dan inscannen en digitaal uitsnijden om langer als ik gewild had te zoeken naar dat patroon. 




Ik heb gekozen om 2 patronen te maken. Eentje voor de binnenkant van het rugzakje en de andere voor de buitenkant. Ik ben echt razend nieuwsgierig over hoe het eruit gaat zien. Dat zal ik binnen een paar weekjes weten. 


Maar ik was blij toen dat achter de rug was en die éne deadline vermorzeld was. Op naar al de rest. Ik heb een avondje teksten bekeken en de kinderfolder al min of meer samengesteld. de volwassenfolder moet ik nog in elkaar plakken. Als dat is kan ik aan de huisstijl ervan beginnen.

Maar dat zijn werkjes voor tussendoor op het moment is het belangrijker de eerste spreads op papier te zetten. Hoe gaat mijn kinderboek uiteindelijk uitzien. Waar gaat de tekst komen te staan en vooral welke tekst in welk lettertype. De eerste twee tekeningen staan op papier. Ik zou er zo snel mogelijk eentje willen schilderen om met achtergrond te gaan experimenteren. Tegen woensdag wil ik dan weer alle tekeningen op papier hebben staan zodat ik kan voorleggen bij de docent. Even doorbijten dus en meteen een nieuwe deadline geplakt.



Dus naar volgende week:
-Al mijn spreads geschetst om een mooi beeld van het boek te geven.
-teksten in de eerste versie.
 -Begin van een logoontwerp voor het Boomboot project.

-Bellen naar similies voor ondersteuning van het project (lees het mogen gebruiken van hun logo in het project als soort van goedkeuring) Dit zou alles veel sterker in zijn schoenen doen staan dus moet er echt werk van maken. De mail is al weken weg maar heb ik nog geen antwoord op gekregen.


No comments:

Post a Comment