Monday 23 May 2011

Affiches (klaar?)

Weer een hele tijd aan die affiches gewerkt. Maar het is de laatste dag voor de laatste les. Mijn volgende dagen gaan naar de vouwfolder die ik nog moet ontwerpen en het boek dat ik nog in elkaar moet steken. Het is dus alle hens aan dek om het nog allemaal op tijd klaar te krijgen. Maar hier de resultaten van de affiches. Ik ben er nog niet zot van, ik weet nog niet precies wat er volgens mij scheelt, maar ik ga gewoon zien wat er donderdag gezegd wordt. 

En maar proberen, lukt dit? lukt dat beter? af en toe een screenshot, niet altijd. Dus er zijn honderde versie mijn ogen voorbij gegaan. Hier een kleine selectie van mijn proces.



Uiteindelijk had ik de bovenste. Maar toen dacht ik op het laatste moment nog, wat als... en toen kreeg ik de linkse beneden. Wat me met die stevige rand een betere samenhang lijkt te hebben. Maar ik kreeg meerdere keren de opmerking dat die rand van de tekening te recht was en heb ik de onderste linkse gemaakt.



  

En hier zijn de andere twee affiches ook met alle drie de versies. Laat me weten wat jullie ervan denken. Wat zouden jullie veranderen? Wat vind je van de kleuren? Hoe vind je de aanpak van doelgroepen? wat zegt de compositie jou? Is alles duidelijk leesbaar? (de affiche wordt trouwens op A1 geprint)


  


 

  







No comments:

Post a Comment