Saturday 21 May 2011

Collages

Voor een andere opdracht van grafische moeten we een huisstijl maken voor een culturele instelling. Ik koos voor theater Froefroe. Een poppentheater voor kinderen. Ik kan er dus enorm veel fantasie en kleur op loslaten. Mijn concept is om met collage te werken. Deze collages zou ik dan verwerken in een poster. Tot nu toe heb ik mijn drie collages op papier staan. En loopt alles een heel klein beetje achter op schema, maar ik heb er een goed zicht op. Ik begin het stilletjes aan veilig te vinden er in te geloven. Ik werk nu plots ook harder. Gisteren was het 2 uur toen de collage af was. Maar ik was blij dat ik had doorgewerkt en niet had opgegeven. Dat wil al veel zeggen als ik mezelf zo laat werken, dat ik erachter sta.




Het idee achter deze 3 toch wel verschillende collages is een verschil in leeftijdsgroepen. Zo is de aap bestemd voor de allerkleinste, 2,5 jaar tot 5 jaar, kleuterschool. De ridder is voor de kinderen van 6 tot 9 ongeveer. En de kleine zeemeermin is voor de kinderen van 9 tot 12 jaar. Er zou nog een 4de leeftijdsgroep moeten zijn, de 12 plus, maar ik moet maar 3 posters maken voor school dus ga ik me er neit mee bezig houden (gelukkig want die collages nemen enorm veel tijd in beslag)

Wat denk jij ervan?

No comments:

Post a Comment