Thursday 26 May 2011

Laatste les voor de jury

Vandaag heb ik mijn werken voor de laatste keer voor de leraars hun neus kunnen schuiven. Vanaf hier is het zonder wieletjes fietsen tot de jury.
Enorm veel heb ik niet uit deze laatste les gehaald. Het ernaartoe racen was nuttiger. Ik heb het gevoel dat ik bergen heb verzet maar dat ik er nog meer te gaan heb. Gisteren heb ik zeker een 13 uur gewerkt aan grafische en maar kleine stapjes vooruit gegaan. Kleine maar belangrijke stapjes.

Bespreking van mijn boek tot nu toe.
Ik zat als eerste deze morgen langs de leraar om mijn boek te bespreken. Ik legde uit, babbelde, en vertelde. En bij hem kwam er alleen ja... uhmmhu... Ik heb er niet echt iets uitgehaald dus. Behalve dat ik voor mezelf alles nog eens op een rijtje gezet had. Het kwam er bij hem vooral op neer dat het tijd werd dat ik het op de computer gezet kreeg en van daaruit beslissingen moest maken.
Plots merkte ik ook dat er nog een grote fout qua volgen van de opdracht in mijn project zat. Ik moest 8 OPEENVOLGENDE pagina's tekst in mijn boek hebben net zoals 8 OPEENVOLGENDE pagina's beeld en 8 OPEENVOLGENDE pagina's mix van de twee. Dat had ik niet voorzien. Hoe zou ik dat nog opgelost krijgen. Maar het antwoord kwam na een tijdje zombieachtig (ik ben doodmoe) panikeren en een gesprek met de leraar. Ik zal gewoon pagina's moeten toevoegen op bepaalde plaatsen. (nog meer werk)
Dan heb ik nog even mijn verhaal gedaan over mijn planning. Hoe moet ik dit alles in Godsnaam gedaan krijgen voor dat idioot verlengd weekend. Nog nooit heb ik in mijn leven een verlengd weekend zo verafschuwt.

Bespreking van mijn posters
De commentaar van de leraar was dat het nog een te groot cover gehalte had en een te weinig affiche gevoel. Er zou meer info op moeten komen te staan. Zo moet de datum en plaats meer aandacht krijgen. En er zou een verwijzing van een site of dergelijke op moeten staan voor meer info op te vinden. Hij stelde ook nog de kleurkader in vraag, het maakte het allemaal te druk volgens hem, maar ik vind die juist tof,  dus die blijft.
Hij vond een duidelijke leeftijdsverschil tussen de illustraties. maar had nog zijn twijfels over de benen bij de zeemeermin of het verschil tussen vector/fotografie in de Kammelot poster. (Wat weet hij daarnu van?) . ik vind het geen probleem en hij had eerst gezegd dat hij er tevreden mee was.
er is dus nog wat werk aan die affiches. Maar gelukkig niet meer teveel. Het meeste werk zal nu nog naar mijn boek en vouwfolder gaan. Hopelijk mag ik maandag of dinsdag zeggen dat alles af is. Zodat de drukker mij graag gaat zien komen.



Hier zijn de aanpassingen 
links was eerst, rechts is nu



 




No comments:

Post a Comment